Betaling/forsikring

Alle undersøkelser skal betales enten med kontanter eller kort etter endt undersøkelse. Ved oppstalling skal regningen betales ved henting av hesten.

Vi tilbyr også en callsenterløsning fra Netaxept, gjennom denne kan hesteeiere betale regningen telefonisk, dette er en meget sikker og rask betalingsmetode. Netaxept er et godt alternativ hvis man ønsker å hente hesten utover våre åpningstider. Dessuten gjør denne betalingsmetoden det mulig for transportører og trenere å hente hester hos oss, uten å legge ut for regningen.

Hvis du har forsikring på hesten kan vi utføre direkteoppgjør med de mest brukte forsikringsselskapene. Dette gjør at du som kunde slipper å måtte legge ut for operasjoner som kan dreie seg om ganske store beløp. Det vil da komme et tillegg fra RKB for bistand til direkteoppgjør på 360 kr ved førstegangsbehandling og eventuelt 103 kr for oppfølging av samme sak. Du vil senere få tilsendt en faktura fra RKB på egenandelen samt det nevnte tillegget for direkteoppgjør.

Vi har direkteoppgjør med Agria (kun Norge) og Gjensidige og Jernbanepersonalets bank og forsikring. Har du et annet forsikringsselskap, må du betale ved henting av hesten og selv ta kontakt med forsikringsselskapet.

Vi har i tillegg avtaler med Cresco og Resurs bank som gjør det mulig å søke om betalingsutsettelse. Denne søknaden kan gjøres over nett, og søker må være personlig tilstede for underskrift og kopi av legitimasjon. For mer informasjon, gå til www.access.cresco.no eller www.resursbank.no

I noen unntakstilfeller kan det bli aktuelt å utskrive en faktura. Det vil da tilkomme et fakturagebyr på kr 77,- inkl moms.